Ridpasset 25/3-12


Lagom fin bild som inte har något att göra med dagens ridpass...


Idag var jag och red för första gången på över 4 månaders tid.
Och jag får säga, det gick ovanligt bra! :)
När jag kom dit fanns inte Tippan med på lektionen.
Däremot fanns den nya hästen där, som tydligen hette Stitch.
När jag skulle hoppa upp-för första gången på 4 månaders tid- gick det på det tredje försöket.
Alla var mycket trevliga, framförallt damerna.
Jag fick rida älskade Nizzan idag, och det gick lika bra det.
Han var väldigt envis idag och gick väldigt segt.
Man fick jobba mycket-det jag brukar gilla ;)

Eftersom vinterpälsen skulle av blev man extremt vithårig överallt(eftersom Nizzan är en flugskimmel).

Angående Tippan har hon gått och sträckt sig och kommer vila ett bra tag framöver, som såklart är väldigt tråkigt.
Jag hoppas verkligen hon blir bättre snart, och tills vidare får jag rida Nizzan<3


Ridpasset:

Vi red det gamla vanliga, skrittade i både höger-och vänster varv till en början.
Sen stack vi med stora hästar ner i ena hörnet och travade där.
Efter ett tag saktade vi av och gick på hela volten tillsammans med småttingarna.
Vi travade runt där, travade och skrittade i fältsits och sen saktade vi av.
Vi avslutade ridpasset med att ställa upp på volten och hoppa ner.
Betyg: 5/5
Kommentar: Jag blev förvånad över att det gick så bra idag, med tanke på att det var första gången på flera månader. Nästa gång ska jag jobba mer med att vara bestämd.

Kommentarer
Postat av: Therese Ekendahl- hästar, 1D och en massa mer!

sv: inte något speiellt tror jag!:)

kanskegå ut en liten sväng om mina knän vill!

själv då?:)

2012-03-25 @ 13:03:58
URL: http://theresefabienne.blogg.se/
Postat av: kajsa

Åh vad kul att få börja rida igen efter en sån lång tid :D Och härligt att det gick så bra :D Va kul för dig!! kram <3

2012-03-25 @ 18:14:47
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0