Det är inte frågan om jag kan, det är frågan om jag Vill

Det är nu jag ska avslöja MY DAY.
Here, on my blog.


Passar på att slänga in en bild av en bok jag fakitkst läst- där det är islandshästarna som är de stora karaktärerna jag inriktar mig på.
Idag red jag en isländsk häst FOR THE FIRST TIME.
Vikken känsla...♥
Jag fick en häst som var som en maxad C-ponny, trodde den skulle vara för liten för mig(jag är 1.75)- visade sig att den var helt perfekt :) Den var lite gräddfärgad, beige typ- som hästen på bokomslaget längst till höger(du kan bara se nosen). Han var heelt underbar, inte alls som Nizzan.
Vi drog ut i skogen; jag, min moster, ett annat par och en ledare.
Vi lärde känna hästarna och sen när det blev uppförsbacke så töltade vi.
Vikken KÄNSLA.
Hästen jag hade var riktigt snabb, och det rullade upp ett härligt skratt från min strupe, och det bubblade i magen av skratt. Roligaste på läänge!♥

När ledaren senare frågade om vi skulle ta galopp en stund fick jag en klump i både hals och mage. GALOPP. Sen jag trillade av hästen för runt 4 år sen har jag haft problem med galoppen, har aldrig vågat riktigt..
Alla andra ville galoppera, så jag tänkte; kan väl haka på.
Litade dessutom på hästen jag hade;han var trygg och stadig och otroligt snäll.
Att LITA på sin häst, det är EXTREMT vitkigt.
När vi skulle uppför backen far det TJOFALLERITTANLEJJ!
Vinden slet tag i håret, man slappnade av och NJÖT.
Åh jag hade ALDRIG kunnat gissa på att GALOPP skulle vara så ROLIGT.
Hästens små steg, ljudet av dundrande hovar..
Vikken UPPLEVELSE.

Varje gång vi skulle tölta bubblade skrattet upp och varje gång vi skulle galoppera höll jag mig fast, lutade mig fram och kände hästens stadiga tag med benen under mig.

Vi fikade efter c:a 2h, och kollade på utsikten.
Åhh VIKKEN dag!♥
Jag kommer ALDIRG,NEVER EVER forget this day!

Jag blev kär också, det minns ni säkert från förra inlägget..
..His name is HARALD.
Han är stadig och ståtlig, luktar citrus och har djuupa, vaackra ögon där man drömmer sig bort, låångt låångt bort...♥
Harald är- som ni kanske listat ut- en HÄST och har blivit av en favorit hos mig.

Ögonblicket när jag skulle galoppera var nog det bästa på dagen.
Jag trodde inte jag skulle våga, men Han tog fart och plötsligt galopperade jag.
JAG, GALOPPERADE.
Herre, så overkligt..
.. Men jag KLARADE det!
När jag satt där på hästryggen så kände man verkligen att man levde, att man fanns och att man kunde KÄNNA HÖRA och UPPLEVA allt som aldrig förut.
Det var en härlig känsla, att veta att JAG kan om jag bara VILL.
Det är inte frågan om jag kan, det är frågan om jag VILL.

Det blev ett ganska långt inlägg, sry for that.
Men detta är ett minne jag vill minnas i all oändlighet, och ALDRIG never ever glömma.
Så nu är det sparat i min lilla dagbok, nämligen här på min blogg :)

Kommentarer
Postat av: josefine ♔

sv: hihi chillidill :D

2012-06-27 @ 22:28:38
URL: http://jjjoosefinee.blogg.se
Postat av: Fanny

sv; haha härligt! :D

själv har man bara ridit det kanske 2 gånger i sitt liv, men det är verkligen underbart! :)

2012-06-28 @ 00:24:17
URL: http://ponnyekipagee.blogg.se
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

sv; Facebook ;)

2012-06-28 @ 18:09:19
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: ♫♪ Sandra T

nope :(

2012-06-28 @ 18:27:27
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

sv: Ja det är tufft, sen om det är sant vet man ju inte ;)

Tyvärr funkar det fortfarande inte för mig.

Tack detsamma!!

2012-06-28 @ 18:36:13
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: ♫♪ Sandra T

ja jag tror det :) fast rykten säger att rihanna kommer ställa in =/

2012-06-28 @ 18:44:42
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
Postat av: Sandra SG

sv: hon är inte skadad men dåliga värden i blodet..

2012-06-28 @ 19:53:01
URL: http://saaandis.blogg.se
Postat av: ellie

HIhi så bra ((:

2012-06-28 @ 19:55:03
URL: http://elzzis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0