Ridpasset 1/4-12


Ridpasset idag gick bra.

Jag kom dit och fick träffa Hanna-en tjej som går på ridskolan och som är riktigt trevlig!:)
Eftersom Tippan ännu inte blivit bättre fick jag rida Nizzan idag, vilket gick bra även det ;)
Jag var bestämd idag, vilket kändes skönt.
Jag fick min häst dit jag ville, han lydde mig och jag mådde riktigt bra.
Han var lite seg idag men det är bra, får då får man testa på hur det är att kämpa, och att även lyckas.

Galoppen var seg idag.
Det kändes som jag var på ruta 1 igen.
Problemet med galoppen är inte helt löst ännu, det känns inte sådär jätte jätte bra, men jag något att kämpa med, för jag SKA klara detta, EN GÅNG FÖR ALLA!

Min lärare har satt in en till lektion, efter min, så jag slapp jobbet att ta av sadeln och släppa hnm(fast det är det bästa med söndagarna enligt mig, för då får man tid att gosa med hästen sin).
Jag läängtar till nästa söndag, då ska jag vara ännu mera bestämdare och gå på på PÅ och inte låta honom gå som han vill, han är min älskade baby and I Love Him<3


När lektionen var över gick jag te Tippan och kramade om henne.
Gunilla(?)stod och tog hand om Tippan, kramade om och försökte se vart felet satt.
Mamma och hon kom fram till att det som Tippan behöver är massage,vila och kanske även krämer- om det är de man använder till hästar när de har ont i leder och sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0