När din dröm slår in, fortsätt då att kämpa. Det ska nästan vara så att du letar efter problem som går att lösa

Min dröm slog in, jag får nu rida en drömhäst. Men istället för att kämpa ännu mer, ta chanser/risker, så är jag som vanligt. Försiktig, vågar inte satsa. Det kan vara så otroligt jobbigt, och det är faktiskt fler motgångar än framgångar med det. Jag och jag själv har komit överrens om att på söndag ska jag satsa ALLT. Åtminstone försöka. Visa vad jag går för, för just nu tkr alla att jag är en idiot på den finaste hästen som finns, som inte sköter ridningen, "leker". Vilket jag absolut INTE gör. Men jag kan aldrig bevisa vad jag går för, för jag är rädd, försiktig och vågar inte satsa.
Tror att allt kommer gå åt helvete, tror att hästen jag rider kommer trilla. Men faktum är, att jag VET, innerst inne, att hon är den stabilaste hästen som finns på ridskolan. Hon är stadig. stabil och har en mycket fin gångstil! :)
Men som sagt, jag tar inte vara på detta tillfälle att bevisa att jag verkligen FÖRTJÄNAR henne, jag är rädd och vågar inte ta risker. Det måste man ju kunna, för att nå en högre nivå inom ridnngen. Njao, det får allt bli bättre tider nu. Visa att jag KAN, att jag verkligen FÖRTJÄNAR denna överfina häst, att jag och hon kan nå en nivå, som INGEN annan någonsin nått med henne. Jag vill nå en bra nivå, där det bevisar att det kanske kan bli något av mig inom ridningen trots allt. Vad tror ni, kommer ja att lyckas? Eller kommer jag sabba allt, och fortsätta som jag gör nu, är rädd och inte kommer våga ta steget närmare framtid, framgång? Är jag så usel så att jag kommer sabba chansen att bli bättre? Kommer jag det, kära läsare? Kommer jag bli bättre, eller mycket, mycket sämre?




Kommentarer
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - sandra

sv: jadå, träng dagin och dag ut. var är den bilden tagen btw? :) kram

2011-09-25 @ 17:46:30
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com
Postat av: Johanna

Jaa haft det jättebra, hur har din helg vart?

2011-09-25 @ 18:27:14
URL: http://www.johannaagren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0