Och så vare dags igen...

skolan.
Ja, vad annar.s..? Jag fick höra det roligatse skämtet på länge igår. "Man riskerar sitt liv varje gång man ska ta sig till skolan". Skämt var det kanske egentligen inte. Vi går på trottoaren. Vem som helst i trafiken kan slira och köra över en. Du cyklar. Rundar ett hörn och snavar på gatstenen med cykelhjulet så att du far rätt ut i gatan..
DET kallar jag RISKERA SINA LIV.
Men jag vill lära mig saker, få betyg, få utbildning, få jobb och bli stor. Så jag tar skolan på allvar.

Jag kommer hem runt fyra idag också. Vi ses efter att jag gjort alla mina läxor... Chiao! //Felixiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0