Min och hästarnas resa genom åren

Rida är en av dom roligaste sakerna i världen.
Att dessutom rida på en häst man kan göra framsteg med, det är inte dåligt det.
Man ska inte välja en häst, där man inte behöver jobba så mycket. Då kommer man inge vart. Man ska välja en häst som kräver sådär lagom mycket, som kräver att du får jobba med den.
Utan jobb, ingen framgång. Ingen framgång, inget du lär dig. Inget du lär dig förblir du på ruta ett. Jag har haft många hästar genom mina tre år uppe på hästryggen. Slöa, pigga och krävande. Mest krävande hästar. Men det är bara för att jag älskar att jobba, älskar att se resultat.
Om min ridning och min resa ska jag berätta mer om senare idag.
Min resa har inte vart nån dans på rosor hela tiden. Nej nej, jag har fått kämpa som bara den, för att se resultat. Andra får bra hästar, har inga motgångar utan gör bara framgångar. Deras dagar är ljuvliga med hästen medan jag kan ha dagar då jag bara känner; Amen nej, detta går verkligen inte. Vilken usel dag. Jag skyller aldrig på hästen, för det är förbjudet inom ridsporten. Det är aldrig hästens fel, alltid ditt eller nån annans- men aldrig hästens.
Jag hoppas ni kommer kommentera mycket om mitt senare kapitel som jag gör varje dag med olika innehåll, nämligen 30 dagars listan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0