Dag 7- En sak som aldrig får hända

Det är ofta jag tänker: Nej, det får absolut inte hända, får då kommer jag inte klara av att leva längre...!

Så det kan ju bli väldigt svårt att välja en sak att skriva om i detta inlägget.


Till att börja med vill jag inte att mina nära och kära försvinner, för det är dom jag bryr mig mest om. Mina allra käraste kompisar, mina kära hästkompisar och såklart min underbara familj. Utan dom vet jag inte hur jag skulle kunna klara mig.. Bara tanken..De ger mig kalla kårar.

Men det som jag just nu inte skulle kunna klara mig utan.. Som jag växt upp med och som jag verkligen INTE klarar mig utan, det är min underbara stuga.
Den ligger mellan havet och lannet. Där ute kan jag vara mig själv, skratta hur mycket jag vill utan att verka konstig, allt är normalt och allt är underbart...
Ni har säkert märkt att jag ofta skriver om Paradiset. Min stuga är Paradiset. Har alltid varit och hoppas det förblir så.
För jag kan verkligen inte leva utan stugan...
Mina somrar liknar inga andra somrar...
Underbara med skratt, fåglar, naturen och hästäventyr i mängder...
Hamnfester och kompisar virvlande i vattnet yrande bland skratten.
Dom långa somrarna man aldrig glömmer...

Folk som åker dit förstår nog inte hur underbart det är...
Jag hade med mig en kompis från stan till min stuga.
Det började bli höst då och kan verka väldigt trist där ute då.
Hon fattade inte hur jag kunde tycka om ett ställe som det.
En liten stuga, som jag själv tycker är ganska stor, mitt ute på landet mitt över stranden. Jag tycker det är ett kanon läge och eftersom jag älskar naturen är jag otroligt glad över att ha tillgång till detta Paradis! :)
Men folk, som kanske inte förstår sig på det dom har framför sig, kan nog inte förstå hur underbart det är.
Jag har lärt mig att inte ta saker för givet.
Jag trodde Paradiset var en självklar sak, att alla hade ett så fint ställe att åka till, men det kanske inte alla har..
Jag tar vara på varje sekund jag är där.
När jag mår dåligt tänker jag alltid på Paradiset. Ibland kan jag fälla en tår då och då pga att jag inte kan komma dit när jag vill.

Folk som sitter bredvid mig i klassrummet ser nog tydligt hur hårt saknaden tar på mig.. På varje papper i mitt block har jag klottrat ner massor med egenskaper Paradiset har som jag inte kan komma åt just då..
Det är mest på matte lektionerna jag klottrar. Det jag klottrar ner är ordet Paradiset.

Så det som ALDRIG får hända är att mina nära och kära försvinner, speciellt inte min familj, men inte heller min kära stuga.. <3
Har ni också ett sånt ställe där ni bara känner: Oh, vad underbart det är här! Jag önskar jag jämt kunde vara här! Har ni det? :) ^^


Kommentarer
Postat av: Isabelle :]

Sv: Vanligt disco bara ^^

Vad gör du? :D

2011-11-26 @ 17:11:41
URL: http://isaloll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0