Boktips till Sommaren!

Mitt första boktips:
* Vampire Academy skriven av Richelle Mead. Handlar om vampyrer- av olika slag, flera olika sorter, onda, goda, kungliga och beskyddare- men innehåller även lite kärlek. Det har utkommit 5 st böcker i den serien;
- Törst
- Fruset blod
- Skuggkysst
- Löftet
- Andens kraft

Den sjätte boken kommer ut i augusti 2011.
Mitt andra boktips:
* House Of Night är en bok skriven av P.C Cast och Kristin Cast. Även den handlar om Vampyrer. I den serien har det utkommit sex böcker, alla fyllda med spänning, kärlek och vänskap.
- Vampyren märke
- Sveket
- Utvald
- Svart ängel
- Jagad

- Frestad
Alla är de otroligt bra! Om du gillar vampyrer ska du DEFINITIFT läsa dessa böckerna!
Mitt tredje boktips:
* Om jag stannar skriven av Gayle Forman. En mycket bra bok! Den handlar om en tjej som hamnat i en bilolycka. Plötsligt ser hon sig själv ligga blodig genom bilens rutor. Hon ligger på marken och är död.
Hon vet inte om hon lever eller vad som hänt.I denna boken får man följa henne och hennes liv under de 24 timmarna. En mycket bra bok och om du är känslig finns det risk att du kommer gråta vid vissa tillfällen. Men det hindrar dig inte från att läsa den. Jag rekomenderar den verkligen!
Mitt fjärde boktip:
* Adzerk- Den Vita Hingsten skriven av Lin Hallberg. Om du är en hästmänniska är denna boken en perfekt bok för dig! Det mesta handlar om hästar, som man kanske kan förstå, men det finns även spänning i boken och lite kärlek också. Boken passar alla men först och främst hästmänniskor.


Det var mina fyra boktip. Hoppas ni hittade åtmnstone en bok som ni inte lät och fastnade för nu.
Boktips 1- och 2 är perfekta böcker för dom som gillade Twilight. Dessa två bokserier är faktikt bättre än Twilight enligt mig;) Läs och se vad ni tkr! //Felixiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0