¤#Min Underbara Hästdag#¤

Hellojj igen!
Tänkte berätta lite smått om min underbara dag. Jag var ju på ridläger.
Vi hade uppvisning idag, och det gick faktiskt riktigt bra. Jag trodde faktiskt att han inte skulle lyda, men efter att ha bankat i sidan på honom i en evighet gav han faktiskt med sig, och gick ut i spåret, istället för att gå på en liten, liten volt mitt i hagen. Åskadarna undrade nog vad han höll på med... Eller, de kanske trodde att det var jag som höll på att styra honom runt i en cirkel..?
Vi fixade hur som helst knoppar, flätor och "nät" i både manarna och svansarna på alla hästar. De blev såå fina såå.
På Nizir gjorde jag knoppar, med en pannlugg utan något huxflux. Svansen flätade jag på ett litet speciellt sätt. Fick tyvärr ingen bild på svansen, men jag hade iaf flätat en bit uppe i svansen, sen satt ett gummiband, sen flätat igen och sen satt ett till gummiband innan jag sen gjorde en lång fläta som räckte ända ner där svansen tog slut. Riktigt fint på honom, får jag säga. Vi fixade nya shabrak och "pudor", vita såklart.
Det regnade, så det var ju lite synd. Men han blev piggare när det regnade. Bra bara Bra.
Uppvisningen får betyg 10 av 10, för Nizir uppförde sig perfekt och ingen trillade av och ingen häst halkade i leran. Alla hästar verkade uppföra sig och alla vi ryttare var bestämda över våra hästar, vilket vi varit hela veckan. Det krävs. Jag, som alla andra, fick en rosett och ett dimplom och ett par handskar, för att vi deltagit på lägret.
Efteråt gosade jag regält med Nizir och ryktade honom fin och tog ut alla flätor. Jag är såå stolt över honom...<3



Efter det åkte vi till stugan ett tag, då jag försvann bort till Vanilj och SOckerpuff. Som tur var, var det uppehåll då.
Tog lite bilder på dom, men de har jag inte lagt över till datorn ännu.
Mina små älsklingar var lite trötta och sura idag, speciellt Sockerpuff. Kanske berodde det på vädret... Ägaren säger att vädret påverkar deras humör, och det kan jag faktiskt hålla med om. Jag fick rykta Vanilj och ibland tog jag ett tag med borsten på Sockerpuff också, men jag ryktade mest Vanilj. Vanilj åt mest, som han alltid gör, så han var inte så social. Det var ju inte heller Sockerpuff. Men det var så kul att träffa dom, eftersom jag saknat dom så OTROLIGT mycket! Det är alltid lika kul att se dom, speciellt när de nu börjat gnägga när jag kommer.



Det var min dag det. Riktigt kul, trots att de spöregnade den mesta tiden. Men men, jag fick en superhärlig hästdag, vilket jag aldrig kommer tacka nej till. Söndag blir den dag jag får träffa Nizir igen. Och redan imorgon
ska jag iväg och träffa Vanilj och Sockerpuff. //Felixiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0