Låttipset som ger dig en tankeställare...(Y)

Home- Daughtry

Det är skillnad på låt och låt. Det vi alla. En låt är en låt men en låt med en annan stil.
Jag ska förklara för er vad jag tänker på när jag hör denna underbara låt, som heter; Home med Daughtry. Det är en mycket gamal låt, egentligen. Inget som man i vanliga fall brukar lyssna på. Men denna låten betyder nåt för mig. Jag har växt upp med denna låt, kan man säga. Alltid när jag åkte till dagiset lyssnade vi på denna låten på radion.
Jag brydde mig inte då om vilken låt det var, eller om den betydde nåt för mig. Den bara fanns där. Idag har jag insett att låtar kan få en att tänka, få en tankeställare. Och det är just det, som denna låten gör med mig. Ger mig en tankeställare. En tankeställare där jag tänker efter, blickar ut på den värld vi lever i...
Samhellet som förändrats från ett drömläge till bombzon. Allt var så mkt bättre förr... Innan folk uptäckte att man kunde supa sig full och leva på gatan(ingen ville säkert det, det blev säkert bara så.. Tyvärr)... Innan krigen i de olika länderna bröt ut... Men, utan dessa hemskheter, skulle Sverige- och inte heller resten av världen- varit där de är idag...

Livet är som en berg-och-dahlbana. Om du inte tänker dig för spårar vagnen, som du sitter i, ur. Den faller utför den smala och snirkliga vägen av räls som vagnarna går på, och du trillar ner i ett svart hål. Medan du ligger där nere, medvetslös i väntan på hjälp, försvinner dina nära och kära ifrån dig... När du återvänder, ett långt tag efter att du tappat kontrollen, har du inga vänner kvar. Kanske några, och det kanske är just dom, som är dom närmaste... Dina vänner som du verkligen kan lita på... Du har fått dig en tankeställare. Du har blivit mörkrädd, hackar tänder och är lättkrämd... Men du återvände, och det med din kraft.

Livet är ett paradis. Allt som händer händer av en andledning. Andledningen kan vara svår att få tag på, dina järnceller får jobba hårt- men när du tänkt ett tag har du kommit på ett svar på dina frågor. Du svävar på moln- allt är ett paradis. Allt är underbart. Du dansar på en äng bland hästar och din drömhäst kommer galopperande mot dig.
Du slänger dig över ryggen och ni galopperar över ängen så att klänningen yr runt dig. Du är så lycklig... Allt som hänt innan dess- både otäcka och roliga händelser- har lett fram till detta. Detta underbara. Detta paradis.
Du vill bara att tiden ska stanna, så att du kan njuta av allt detta i all oändlighet. Men tyvärr varar denna underbara dröm inte så länge... Men tillräckligt länge för att det ska räknas som ett minne... Tillräckligt länge för att du ska kunna känna lukten av detta underbara minne senare i livet. Kunna uppleva detta igen och blicka tillbaka...


Det är dessa tankar som väcks till liv när jag hör denna låt... Bara tankar, inget annat. Jag hoppas att jag inte är ensam att ha dessa tankar. Och jag hoppas ni lyssnar på denna låten- och att den får er att tänka på samma saker som jag.. Kanske ni har en egen låt som får att tänka såhär? Det är bara bra;) //Felixiz


Kommentarer
Postat av: L.I.N.N.E.A ♥ Photography

SV:Tack!:D



Allt bra??

KRAM

2011-08-04 @ 20:23:37
URL: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/
Postat av: L.I.N.N.E.A ♥ Photography

SV: Det är bra här med!:D



Vad gör du??

KRAM

2011-08-04 @ 20:42:34
URL: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/
Postat av: L.I.N.N.E.A ♥ Photography

SV: Jag svarar på kommentarer!:D



Händer imorgon?



KRAM

2011-08-04 @ 20:46:38
URL: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/
Postat av: Fanny

sv:

tack så mycket!

förästen kunde du ta dig till kågeröds ryttarförening elr vad det heter ? :)

2011-08-04 @ 21:04:33
URL: http://turbofanny.blogg.se/
Postat av: Louise - läs om mig och mitt arabsto

sv; Vi är två personer på bloggen :) Spirit är det som är skäcken, han är riktigt tuff, haha svarar lite för Nora som äger honom. Men han är korsning svenskt och polsk halvblod :)



Den vita är min, hon är ett arabiskt fullblod :)

2011-08-04 @ 22:54:04
URL: http://equosteam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0