Läger 2012

Var alltså på läger i fem dagar, fyra nätter. 
Fick sova i vindskydd alla fyra nätterna. 
Paddlade kanot, satt vid lägerelden, lekte lekar, åt gott, badade, åkte motorbåt, gick i skogen mitt i natten, skaffade nya vänner.. Minnen är vad det är♥
Att paddla kanot var verkligen något annorlunda. Sjukt roligt! 
Hade paddlingstävling mot andra, haha fy vad roligt! 
Sprang ut i skogen gjorde vi också, varje natt efter 12 slaget. Då skulle vi ut, fem och fem, och leta efter hundben haha.. Somnade nästan varje natt runt tre, och vaknade runt åtta. Fast igår somnade jag runt halv fyra och vaknade typ tugo i nio. Räknade ut att jag ligger efter med c:a 16h haha. 

Känns som jag blivit en ny människa. Jag gillar mörkret, och att vara ute i natten är bara spännande och lite roligt! Jag vågar ta tag i spindlar och skalbaggar, och jag kan sova trots att det bara är typ 1 grad där jag sover. Tror jag skaffat mig lite skinn på näsan. När jag kom hem tyckte min familj att det lät som att jag vart på militärläger, eftersom vi bara fick duscha en gång på de fem dagarna, vandra ute i natten(utan ficklampor ibland), tävlingar och bo ute i bushen. Men faktum är, att jag har haft roligt! 
Att jag är trött och helt utmattad, det spelar inte så stor roll. Jag har trots allt haft det ganska bra ^^ 

Kan ju säga att jag haft det underbart..! Har inte lagt över bilderna ännu, så de kommer senare(typ imorgon). I övermorgon börjar jag skolan. O.M.G. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0