En annan personlighet

Ibland kan det hända att man är en annan person, på ett annat ställe. Det kan tillexempel vara att man är med nån ny i klassen- och man är jätteblyg när man annars är den pratigaste i gänget. Men det kan också vara så att man är jätte pratig med tjejerna och jätteblyg med killarna(eller tvärtom). Vi har nog alla stött på detta.

Jag är olika människor, beronde på vart jag är
I stugan är jag lyckligast i hela världen och kär
Här är jag rädd, försiktig och arg
Har börjat skrika och yla som en varg
Jag längtar hem till mitt paradis där jag trivs som bäst
Där jag ler och skrattar som mest
Här är allt svart och vitt och tråkigt
Då jag är trött, nere och tycker allt är bråkigt
Jag saknar mina älsklingar och min vän
Aldrig tänker jag stanna kvar här igen
När det finns mer man kan välja på
Där alternativen är mycket bättre, det är så jag vill må
Bra hälsa, lycklig och gla´
Skratta och le, varendaste da´

Det kan också vara så att man är utomlands och bor i en liten stuga som man verkligen ÄLSKAR. Sen kanske du och dom du bor med i stugan får reda på att en allvarlig storm är på väg och ni får byta boende till ett tråkigt hotell mitt i city. Allt detta bara för att stugan ni bodde i innan inte klarade av stormen.
Du saknar dina nya kompisar du fått där och de söta djuren som bodde i skogen tätt intill skogen.
Bara ett exempel. Ni ser, vi stöter på det här med olika peronligheter hela tiden.
Vi tar exemplet jag skrev här ovanför;
Du gillar stugan och är lyclig och jätte glad. Du är dig själv och det känns som om du är lyckligast i hela världen. Men sen så får ni byta till ett trist hotell som inte alls ligger vid en skog. Tråkigt tråkigt. Du blir arg, sur och vill bara tillbaka. Se där jaa, en HELT ny person heltplötsligt. Scary, huh? ;)
Fast detta personbyte kan vara positivt och glatt också. Ja, ni förtår nog hur jag menar. //Felixiz ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0