Ta tjuren vid hornen, lita på sanningen

Fick orden "Ta Tjuren Vid Hornen" idag. Jag satsar allt, GER allt, men får sämre resultat än dom som skiter FULLSTÄNDIGT i detta! Jag förstår bara inte, VAD jag gör för fel?!!
Jag mår så dåligt av att svaren gömmer sig bakom knuten. För att runda den behöver man mod, styrka men också ork och VILJA. Utan vilja kan man inte runda hörnen, inte få svar på sina frågor, inte få UTBILDNINGEN. Allt handlar om vilja. Men också planering- KRAV på en själv.
Idag fick vi ett papper i skolan. Ska lägga upp "formeln" här, så att ni också får ta del av de!

FRAMGÅNGSFORMELN
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
K KONSENTRATION på
R RESULTATET genom att
A ARBETA med
V VÄSENTLIGHETER
= VIKTIGT
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VARJE JA INNEBÄR ETT NEJ TILL NÅGOT ANNAT


Med de orden avslutar jag detta inlägg.



Jag kommer inte hem ikväll- Martin Stenmark

Jag vill kasta loss och lära mig slåss
Raka av mitt hår och bäras ut på bår
Ta tjuren vid hornen och hålla dom hårt
Lita på sanningen och kväva all gråt


Börja sluta tro och låta vansinnet gro
Jag vill sparka bakut och göra nåt sjukt
Släcka fyren på berget som räddade liv
och smita från smällen med sjumilakliv

Jag kommer inte hem ikväll
om jag känner mig själv
Låt oss ta farväl
av både hjärta och själ
Jag kan ta ett långt hårt straff
för alla stunder vi haft

Jag vill byta land och vara han som försvann
Börja om på nytt och få såret mitt sytt
När jag vänder och springer långt härifrån
se mig som saknad, en förlorad son

Jag kommer inte hem ikväll
om jag känner mig själv
Låt oss ta farväl
av både hjärta och själ
Jag kan ta ett långt hårt straff
för alla stunder vi haft

(Hela låten kom ej med)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0