Inte nu igen...

Varför stannar vissa saker kvar i huvudet på en?
Såna saker som andra bara skulle glömma...
Men som jag vägrar släppa taget om...
... Är det viktigt på nåt sätt, att jag håller fast vid detta minne...?
.. Eller vill mitt undermedvetna bara spela mig ett spratt...?
.. Så svårt att veta...
... Så svårt att förstå...
... Minne efter minne kommer upp...
Allt med samma tema...
.. Hänger det hela ihop..?
... Missförstå mig inte, jag VILL kunna ha tanken på det i bakhuvvet...
.. Men att varje dag, tänka och inse...
.. Tänka och få bilder upp i huvvet...
... Vad är det som menas med detta...?
... Är det meningen att jag ska vara med om samma sak, år 2012...?
... Gött isåfall, men jag gillar inte att minnet poppar upp så oväntat...
.. På så oväntade platser, på så oväntade tillfällen...
... Är det meningen att minnet är ett minne som ska vara ett minne för mig, hela året runt..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0