Dagens låt 11/3



Jag har valt en låt som är riktigt bra, som betyder en hel del för mig
När jag lyssnade på låten i går och min kompis nämnde att den påminde om Kony 2012, så lyssnade jag mer på texten och joo, den verkade faktiskt stämma rätt bra in på de, betydelsen osv(men låten handlar om något helt annat än de, den handlar om något som nästan är lika fruktansvärt...). För, enligt mig så är Kony ett monster..
Det är verkligen hemskt..
När jag hör låten tänker jag genast på Jacob i videon, Jacob om är en av dessa många barn som är fångade i Kony´s grepp(elr vad man ska säga).
Ni som inte sett videon borde verkligen se den, så jag slänger in den betydelsefulla videon lite längre ner. Lyssna även på låten ovan som jag gett titeln "Dagens Låt" och lyssna noga på texten..



Kommentarer
Postat av: Sandra SG

sv: nopp, den är tagen i sommras ;) min kompis som rider på Queen :P allt bra med dig annars? :)

2012-03-11 @ 10:23:45
URL: http://dayviewbyssg.blogg.se/
Postat av: Sandra SG

sv: yes skönt sommarväder! :) allt är bara bra med mig med, nu ska jag iväg och köpa målarfärg så vi kan måla lite ;)

2012-03-11 @ 10:33:31
URL: http://dayviewbyssg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0