Dagens Ridpass 17/6-12


Gårdagens Outfit.

Gårdagens ridpass gick inte alls bra.

Vi red på ett nytt ställe, nämligen i den stora hagen.
Jag kom till ridksolan då jag hade väldiga allergi problem.
Hagen stod i blom som vi skulle rida i.
Hörde av min ridkompis att även hon hade gräsallergi, så där stod vi och snörvlade och skrattade, för det hela var så roligt att höra på oss.

Redan när jag satt på Nizzan märkte jag att han var seg och i uppförsbacken pushade jag inte honom mer än vad som behövdes.
Allt gick hyfsat bra, Nizzan var envis och vägrade göra vad jag ville och vi hamnade ofta i konflikter som gjorde att jag red in i flera av de andra ryttarna och deras hästar.
Efter ett tag ryckte allergin in ordentligt.
Halsen började pipa och tvingade mig att hosta.
Men trots det blev halsen lite tjockare än vanligt och jag fick andas med näsan.
Väldigt jobbigt och komplicerat. Jag tappade heelt fokus på hästen också.. :/

Ridpassets helhet är väl att det hela inte gick som planerat men att det var roligt att få träffa alla igen :) Älskar lille Nizir trots att han kan vara lite envis ;)<3

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag rider också! Så himlakul och känslan är helt underbar men att vara allergisk måste vara jobbigt :/

2012-06-18 @ 21:15:37
URL: http://andreab.blogg.se/
Postat av: Andrea

Sv: Vet inte, bilderär inte min utan det är själva tatueringen jag vill ha... Tyvär så vet jag inte :/

2012-06-18 @ 21:16:15
URL: http://andreab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0