Dagens Ridpass 10/6-12


Dagens ridpass gick inte som jag tänkt mig.

Jag fick Nizzan idag, och han var rätt seg idag.
Han ville inte och hur mkt jag än skänklade, hur mycket jag än piskade på honom, ville han inte lägga i en högre växel.
Ouch, han är inte alls rolig de dagar han är på det humöret..!

Vi skulle idag hoppa.

Först hoppade vi när bommarna låg ner, sen höjde min lärare bommarna så att den ena var sne, sen blev hindret ett kryss som man skulle hoppa över.
Eftersom jag alltid annars har svårt med galoppen travade jag över hinderna; ja Nizzans trav är ju riktigt snabb så man kan väl säga att det nästan var som att galoppera ;)
Jag gillar egentligen inte alls att hoppa.
Elr jo, där ljuger jag nog allt lite. För hoppa är roligt
- bara man har rätt häst.
Förra gången jag hoppade hade jag Tippan. Tippan är trygg, aldrig osäker och tvekar aldrig!
Nizzan tvekar, är osäker då och då och jag känner att vi inte riktigt förstår varandra alltid.. Men han är fortfarande supergo!;)

Men just idag var det inte alls roligt att hoppa.
Jag blev alldeles blöt av ridpasset idag, skönt att bara ha slappat hela dagen ;)
Efter att jag ridit hängde jag och mamma med Malin och hennes mamma och handlade ägg på en gård ;) Riktigt mysigt, luktade lannet på gården och allt var så tyst och stilla där..<3
Jag ska lätt flytta ut på en gård efter att jag studerat klart ;)

Kommentarer
Postat av: Jenni Bloom - Team LB

va mycket fina bilder du har!:)

2012-06-13 @ 20:56:01
URL: http://teamlabom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0