Lägerdag Tredje Dagen 11/7-12


3 Lägerdagen. 
Häst: Nizir 
Regnat: Japp blev dygnsur och till råga på allt så kom även åskan. 

Haft en härlig dag med barbacka och en envis häst som inte ville lyda mig. 
Idag vaknade jag och såg solen lysa in. 
Och ja, det var lite sol i morse, och när man tittade på himlen trodde man aldrig att solen skulle försvinna och att regnet skulle komma. 
Någon sa att det skulle regan ikväll men inte på dagen, men det visade sig att regnet kom liite tidigare.. 

På förmiddagen idag red vi, hoppade och tränade på kadrillen till imorgon, då det är Avslutning. 
Vet inte vad det är, men tror jag är för stor för Nizzan nu. 
Innan det jobbiga börjat blir han heelt slut och envis och kan inte ens trava i den takten man ska! 
Blir lite sur på det; men om jag är för lång för honom så förstår jag. 
Förra året sa min kompis till mig(som ridit längre än mig) att jag var alldeles för gammal för honom och att jag borde ha en av de störra hästarna. Har inte blivit av att jag bytt. 

På eftermiddagen, då vi skulle rida barbacka, kom ösregnet och åskan också. 
Så vi alla 11 st(tror vi var så många iaf) trängdes i den lilla husvagnen på tomten. 
Vi hade genomgång med Tränset, Raserna och hästens alla olika färger. 
En trevlig stund :) 
När det slutat regna stack vi ut och tog in hästarna för att rykta de(helt blöta). 
Sen blev det upp. 

Hade heelt glömt bort hur roligt det är att rida barbacka! 
Mina minnen har alltid varit negativa till barbacka, men oj så roligt! 
Testade på att trava när vi hade stafett från hästryggen, fett nice(ja det är inte mitt fel att börja med detta nu.. Skyller så snällt på att det är min kompis fel att jag börjat säga "fett nice" helt plötsligt!). 
Senare hade vi stafett från marken med hästen bredvid. 
Otroligt roligt! 
När amn sitter på hans rygg är han envis och slö och argsint men att gå med honom går riktigt bra! 
Knäppis.. ;) 

Idag kom det en man- askonstig- och mumlade något. 
Han sa att han kom från trakten och att han hade haft regn och frågade oss om det var fint väder hos oss(hallå, gubbe, kolla upp du står ju här?). 
Sen babbade han på om att han skulle gå en lång runda för snart kom regnet(??) och frågade oss om det var OK? Hahha som vi skrattade åt det senare. Stackars tjejen, som var enda "ledare" närvarande då, lika gammal som mig. Hon såg helt förskräckt ut men såg ändå ut att ha allt under kontroll ;) 

Vad jag lärt mig idag: Hm vet inte.. Att ha kläder efter väder? Att vara på sin vakt..? Eller, nej. VAR DIG SJÄLV. Det tjänar du mest på. Skäms inte för vem du är eller vad du gör, stå på dig och Var Dig Själv. 

Avslutning imorgon.. Sjukt nervös... Hoppas min älskling håller sig i skick och att vädret håller i sig. 

Minne från dagen: När tjejen på Faxe, hästen bakom mig, säger rätt ut och ler mot mig: Det är ju roligt att leka Pippi! Hon menade att Flugskimmeln Faxe såg ut som Lilla Gubben och att Pippi red utan sadel- barbacka- precis som hon. Hahha tror hon skrattade någon gång också och när vi skulle hoppa av satt hon kvar och sa: Nej jag VILL inte hoppa av, det är så roligt här..! 

Kommentarer
Postat av: BATT

gehhehe! :D

2012-07-11 @ 19:59:52
URL: http://batts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0