Gästbloggaren Ina!♥

Hejsan!

Jag heter Ina Ögren och jag är 15 år. Vanligtvis bloggar jag på www.inaogren.blogg.se, men jag har blivit erbjuden att blogga här hos Emme!
Man kan säga att det är Emmes förtjänst att jag bloggar än idag. Hon hittade mig för ett halvår sedan ungefär, när jag precis hade börjat blogga på riktigt. Hon har sen dess läst ALLA mina inlägg och kommenterat nästan vart enda ett. Hon är otroligt insatt i mitt liv, betydligt mer än många i min klass är. Hon är en så fin tjej, Emme. Hon skriver alltid så himla snälla saker och sätter sig in i de situationer jag beskriver på bloggen, vi är lika på många plan. Jag är så öändligt tacksam för den glädje hon ger mig, varje dag! Ibland så undrar jag till och med om det är någon som driver med mig eller något... Att någon människa kan ge mig sådär mycket komplimanger på riktigt?

Precis som Emme så är jag ryttare och för snart ett år sedan så fick jag min första egna häst. Freddy. Jag visste direkt när jag såg honom att det skulle bli han och jag. Han är lik mig på många sätt. Vi är lika knasiga båda två, gillar att stå i centrum och tycker om att prestera bra. Det finns verkligen inte ord för hur mycket jag älskar den ponnyn och hur mycket han betyder för mig!<3
Tyvärr så har sadeln spökat lite, så vi har därför ägnat oss åt träning från marken i några månader. Nu har vi dock fått hem en ny sadel och hans rygg är återställd så igångsättningen är påbörjad. Jag har inga ambitioner att tävla Freddy. Enligt många är det synd eftersom han är så duktig på både hoppning och dressyr, men jag tycker inte det är något fel med att inte tävla. Man vinner endast äran (och några priser) på ponnytävlingar, inga pengar är inblandade. Jag känner att vi lika väl kan utvecklas och bli grymma på hemmaplan.
Jag och Freddy har blivit erbjudna platser i Ponnyallsvenskan i både hoppning och dressyr, men jag tackade nej till båda i år. Vi kanske är med nästa år, det beror på.



Jag har även andra djur, sex marsvin och fyra katter för tillfället. Jag tycker även om musik, fotografering och mode och så gillar jag också att umgås med min familj och mina vänner.

Fem värdefulla tips:
1. Var alltid dig själv. Ett original är mer värt än en kopia.
2. Behandla alltid andra som du vill bli behandlad själv, om inte annat för din egen skull.
3. Lev INTE varje dag som om den vore din sista. (Om jag gjorde det skulle jag typ aldrig göra läxorna eller städa...) Tänk på din framtid, men inte så mycket så att du inte uppskattar livet.
4. Tänk på vad du har istället för vad du inte har.
5. Bli vegetarian, det är jag! Sparar miljontals liv, klimatet och kilon hos dig.

Hoppas ni har det bra och att ni kikar in på
min blogg och lämnar en liten kommentar!

Många kramar från Ina!

Kommentarer
Postat av: Sandra SG

sv: tack du, jag hade en toppendag i ishallen ;)

2012-02-23 @ 22:01:52
URL: http://dayviewbyssg.blogg.se/
Postat av: Sandra SG

sv: japp det gjorde jag. va jätte kul.



kul med gästbloggare!! :D

2012-02-23 @ 22:10:18
URL: http://dayviewbyssg.blogg.se/
Postat av: Sandra SG

sv: ja bawra kul med lite omväxling på bloggen som du sa ;)

2012-02-23 @ 22:25:19
URL: http://dayviewbyssg.blogg.se/
Postat av: Ina Ögren

Sv: Blev ju bra! :) Tack så mycket för att jag får gästblogga på din blogg<3

Snacka om att din blogg MÖRDAR bildkvalitet :O På min blogg är den bilden typ helt skarp x)



Jo, visst är det från mölle :) brukade vara där mycket med pappa när jag var liten ;D



Lots of love <333

2012-02-24 @ 10:11:34
URL: http://inaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0