Ibland vill man aldrig sluta tänka


Alla som känner mig
Vet hur mycket jag älskar dig
Det började på en fest
Vi dansade loss och vi båda ägde, vi var bäst
Men så skulle vi hem och det var dags att lämna det roliga
Och återvända till det tråkiga, oroliga
Du kom fram till mig och frågade efter det som alla frågar om
Dina kompisar tittade frågande på mig, just nu HATAR jag dom
Men jag dissade dig, hade inget svar 
Jag längtade efter dig dagen efter, och sen ännu flera dar
Jag grät till och med nån gång
Välkommen till det nya livet, berättelsen för din kompis kommer bli lång
Jag bet ihop och överlevde dag efter dag
Nu är jag tillbaka, står upp och är mitt rätta jag
Jag har börjat högstadiet och fått massor med nya vänner
Några nya, några gamla vissa jag knappt känner
Men alla har vi problem, några stora några små
Jag har berättat mina för er och tar upp dom då och då
Stora som små, men som är mitt liv
Jag skriver dikter om bland annat ett stort kliv
Som jag nydligen tog, rakt in i den stora världen 
Där börjar livet, där börjar den långa färden
Jag mådde bra ett tag tills NÅGON satte stopp för det hela
Det hela var till en början ett svårt mattetal, plussa, gånga och dela
Men nu när jag löst det ser jag att jo, det är rätt
Till en början var det svårt, nu är det lätt
Jag är tillbaka i sadeln igen
Och är snäll glad och saknar dig min vän
Jag har börja rida en STOR dröm
Mina drömmer växer större och större, precis som bladen på en lönn
Jag började rida Tippan, den största drömmen av alla
Hon är stor, klår alla som är större och brukar vara mer balla
Men hon är min dröm och jag tänker ALDRIG släppa taget
Aldrig mera återvända, aldrig mera se det gamla överhuvudtaget
Jag rider min dröm häst
Tankarna glider tillbaka på där det börja, på en fest
Längtar till nästa år
Då ska jag ta med mig DIG, mitt söta lilla får

Kommentarer
Postat av: sanna

sv; tack! det värmer verkligen! :D Kul att du gillar de!



Jag har faktiskt tänkt att göra ett inlägg eftersom många frågar hur! Kram

2011-09-22 @ 20:03:53
URL: http://sasasanna.blogg.se/
Postat av: sanna

sv; jo jag har gjort ett inlägg nu!:D Visst har jag varit med om det, rätt taskigt! Allt bra med dig?

2011-09-22 @ 20:27:45
URL: http://sasasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0