Ta vara på vad livet har att ge

Jag känner mig så fri när regnet faller ner
Tittar upp mot skyn och funderar på det jag ser
Jag känner mig plötsligt så fri och underbart gränslös
När regnet faller ner är jag inte längre någon lydig skoltös
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag tittar upp på den fina himlen som finns över hela världen
Tänker ej på pengarna som ofta stoppar färden
Vi i Sverige har det så bra med vatten, tak över huvudet och mat
Alla i andra länder sliter för att få mat på bordet, inte det minsta lat
Jag är hyfsat ekonomisk och sparsam
Men snart försvinner vattnet, kvar finns bara en ynka liten damm
Vi borde tänka mer på miljön
Den håller på att bli svart istället för grön
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Regnet kan få en på en annan bana
som om man åker på ett skal till en bananna
Men nu är det stopp med allt detta
Nu ska vi fixa vatten till barnbarnens barn och våga bli mätta
Allt det Sverige har att ge
Så sträck på dig, och LE
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Regnet öppnar en ny värld där allt är tillåtet
Allt det hemska glömt och förlåtet...


Ja, en liten dikt helt enkelt.. :)
Ser på Idol nu, och sen blire nåt annat. Så med denna dikten avslutar jag min bloggdag! :) Gonatt! <3 //Felixiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0