Misslyckat

Jag har komit hem nu efter en misslyckad dag med Tippan... :´(
Det dyker upp problem för mig inom ridningen hela tiden! Är det meningen att jag inte ska rida eller?
Problemen idag:
* Jag är rädd för allt möjligt, vilket man inte ska vara, speciellt inte med en sån häst som Tippan
* Galoppen; Vi red idag på en väldigt liten volt, då jag får panik när alla kommer galopperande runt mig huller om buller. Tippan blir stirrig och steppar omkring och jag får allmän panik
* Att FÅ galopp
* Att tränsa, eftersom jag är rädd för att hästarna ska bita mig- Lol x))
* Att sitta uppe på hästryggen när hästen för öronen bakåt
Det är mina problem idag. Inga ovanliga problem egentligen. Det där med volten när vi ska gallopera upplever jag alltid. Det är riktigt hemskt. Och alltid är jag på min vakt ifall nån häst skulle bita mig. Skumt.
Jag har bara blivit "biten- nafsad annars- av en häst en enda gång. Jag har blivit stampad på och vart nära på att få hästarna över mig flera gånger, så att de ska bita mig är väl egentligen inga STORA problem kan man tycka.
Jag ska verkligen inte sluta rida bara för att det dyker upp problem hela tiden- utan kämpa tills problemen försvinner. Men med mig är det så att när ett problem försvunnit får jag dubbelt så många på direkten. Hopplöst.
Synd att dagen blev som den blev, men ja, det kan ju inte gå bra alla gångerna. Det är bara att bita ihop och fortsätta leva sin dröm tills den slår in. Det är väl så det ska vara; fortsätta leva drömmen upp till TOPP trots alla problem och allt skit:)



Kommentarer
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - sandra

sv: yes han var där och spela, men han va inget bra!:(

2011-09-18 @ 17:10:26
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0