Intervju med PonnySkruttarna! :D

Jag har intervjuat bloggarna Ina och Sandra som äger bloggen Ponnyskruttarna. Här kommer den efterlängtade intervjun! Luta er tillbaka och njut! ;)

1. Hur gamla är ni som driver bloggen Ponnyskruttarna?
Ina: 14 år
Sandra: 17 år

2. Hur länge har ni bloggat?
Sandra: Jag har bloggat innan denna bloggen också. Starta nog min första i 7:an. Men denna med Ina startade vi i år, och  vi har bloggat mellan tre och fyra månader.

3. Hur kommer det sig att ni började blogga?
Ina: Vi hade vars en egen blogg, men vi hade svårt att hinna uppdatera dem. Då kom Sandra på den fantastiska idén att vi skulle börja blogga ihop!
Sandra: Gillade att dela med mig om min vardag och sen börja jag blogga med Ina för att det var svårt att hålla bloggen uppdaterad och så men när vi är två var det enklare och Ina ville det också.

4. Hur lärde ni känna varandra?
Ina var medryttare på en ponny i stallet där Sandra har Queen.

5. Vad har ni för gemensa
mma intressen?
Ridningen, bloggandet, kompisar, shopping, musik och liknande.

6. Vad gör ni båda på fritiden?
Sandra: Jag rider, festar med vänner, fikar med vänner och ja umgås med vänner då och tränar.
Ina: Bloggar, är i stallet, hänger med kompisar eller bara chillar.

7. Har ni något som ni båda tycker är det bästa inom bloggandet? Isåfall, vadå?
Sandra: De fina kommentarerna tror jag.
Ina: Jag tycker det bästa är att man får dela med sig av sina åsikter och sitt liv med andra. Och att men sedan får respons på det! Dessutom är det roligt med bilder, filmer och designer :)

8. Vad tror ni att ni gör om 5 år?
Sandra: Humm vet ej, jobbar förhoppningsvis och har förhoppningsvis hittat den så kallat "rätta" haha.
Annars har jag ingen aning.
Ina: Om fem år läser jag förhoppningvis på högskolan, men man vet ju aldrig vad som händer när man är ute och reser på livets väg ;)

9. Vad drömmer ni om att bli?
Sandra: Hum jag vet inte riktigt. Att jag ska kunna leva på att vara fotograf kanske? Fast vet inte riktigt. Har inget jag drömmer om sådär direkt.
Ina: INGEN aning... Men någonting där man måste tänka, inte bara utanför kroppsarbetet. Sen får det gärna vara välbetalt ;)

10. Om ni skulle få vara ett djur för en dag, vilket skulle det då vara? Och varför just det djuret?
Sandra: Hahha oj, jag har absolut ingen aning men om jag måste välja hade jag nog velat vara en fågel för en dag. Vet inte riktigt vilken sort men liksom kunna ta sig var man vill och se utsikten och bara kunna leva.
Ina: Antingen fågel eller fisk. Flyga eller simma, vore awesome!! ;D

11. Ni rider, eller hur? Hur började ni rida? Ridskola eller egen häst på direketen?
Sandra: Ridskola och sen fick jag egen häst när jag var 5 år. Sen har mamma alltid haft häst när jag var liten så satt på en häst första gången när jag var 1 månad. Så hästar har jag varit med hela livet.
Ina: Haha ja, vi rider ;)  Jag började på ridskolan, gick över till medryttare och sedan fick jag min egna :)

12. Har ni tävlat någon gång?
Sandra: Ja absolut. Varannan helg typ.
Ina: Endast klubbnivå.

13. Hur kom ni på iden att starta en blogg som mestadels handlar om hästar? Var det självklart redan från början?
Ina: Ja, helt självklart, haha ;)
Sandra: Vi bloggar om hur de går med pollarna och lite annat om vad som händer i livet. Men bloggen är ju mest inriktad på hästarna de som verkligen betyder mest för os! De var nog bara menat att vara en häst blogg, båda våra bloggar handlade också om våra pollar och så blev det nu också.

14. Tror ni att ni fortfarande kommer blogga, om sådär 10- 15 år? Kommer isf bloggen innehålla detsamma som nu?
Sandra: Hum jag vet faktiskt inte. Beror nog på vad man gör då. Och tror inte bloggen kommer innehålla samma saker då. Tror inte ens jag har egen häst längre då om jag nu inte köper storhäst igen... Vilket jag inte tror jag kommer göra av oliak skäl.
Ina: Nee, det kan jag med säkerhet säga att vi inte kommer!

15. Vad är det bästa med att blogga?
Ina: Alla HÄRLIGA kommentarerna man får! :D
Sandra: Att få de fina och bra kommentarerna och att kunna skriva ner och få ut det man vill säga.


Tack så HEMSKT mycket för att ni ställde upp på denna intervjun! :)
Alla bilder här nedan är från dessa två tjejernas underbara blogg! :)







:
http://ponnyskruttarna.wordpress.com/


Kommentarer
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - sandra

hihih åh gud vad kul att du gilla det. vi ställer gärna upp på sånt! kram!

2011-10-11 @ 20:24:06
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0