Dag 3- Det här behöver jag träna mer på

Inom ridningen är det mycket jag måste ordna.
Få bort rädslan för allt till att börja med.
Och sitsen när jag rider måste jag träna mer på. Och galoppen. Och att hoppa.
Och att rida överhuvudtaget.
Det största problemet jag har, som jag måste träna bort, är nog min rädsla.
Jag är rädd för att hoppa, rädd för att galoppera, rädd för att rida i backar, rädd för att skada hästen osv.
Jag kan nog inte välja något av dom sakerna som är mest viktigast att träna mer på. Alla är lika viktiga och alla kräver mod- alltså måste jag träna bort min rädsla. Det jobbar jag såklart på, och när jag rider fler dagar i veckan kommer problemen säkert lösa sig mycket fortare. Hoppas åtminstone det.
Det som känns mest viktigast är nog... galoppen. För galoppen har jag tränat med så länge. Det är inte det att jag inte kan, för jag kan verkligen, om jag bara vill. Men sitsen och att hålla igång hästen, det är det jag måste träna mer på.


Kommentarer
Postat av: Amanda Matanovic

Hej! Jag har lottat ut 3 VINNARE FRÅN DAGENS BLOGG! Kolla om det vart just du som va en av dem 3, Om inte .. va med igen {tävlingen avslutas imorgon}. :}



Kram!

// Amanda, http://ammm.blogg.se/

2011-11-21 @ 18:48:00
URL: http://ammm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0