En lista inför sommaren!

Mitt tips, som jag hittade i en Julia- tidning, handlar om att göra en lista. Denna roliga listan kan du gör på vintern också, men det är roligaste på sommaren tycker jag!
Du behöver:
* Ett papper eller ett block
* Penna och sudd
* Ide´er

Såhär gör du:
Du skriver ner massor av saker som kan vara roligt att ta reda på i sommar; tex, hur många glassar du ätit, hur många gånger du badat, hur många böcker du läst, hur många myggbett du fått, hur många gånger du åkt buss, hur många och vilka filmer du sett, vilka låtar som är sommarhitsen enligt dig, hur många gånger du grillat, hur många gånger det regnat, hur många gånger du solat, hur många gånger du övernattat med någon- och isf med vem- hur många gånger det åskat mm.
Som ni ser finns det massor av saker man kan sriva ner. Om du dessutom rider, kan du ju skriva ner hur många gånger du ridit denna sommaren, och hur många gånger du ridit barbacka, badat med hästen mm. Det finns HUR mkt som helst som du kan skriva ner! Så fatta pennan och skriv om du nu tkr denna sommarlistan verkar rolig att göra. Såklart behöver du ju inte ha med allt jag skrivit ner här, det är upp till dig själv hur mycket och vilka saker du ska ha med på din sommarlista. Det kan också vara kul att jämföra med någon kompis i slutet av lovet, hur mycket den har gjort jämfört med dig själv. Kanske har du ätit fler glassar än din kompis, men din kompis kanske istället har grillat fler gånger än dig? Om du inte nöjer dig med att vänta till sommarens slut med att jämföra, kan du ju jämföra varje vecka, på söndagen eller något, vad du själv känner för helt enkelt. Hoppas några av er goa läsare fick någon ide´, eller fick intresse för denna underbara sommar- listan.Lycka till! //FelixiZ



SJälv ser min lista ut såhär, än sålänge:
Glassar: 6
Bad: 0
Böcker: 5
Myggbett: 0
Bär: Jordgubbar
Åkt buss: 0
Filmer: 2
Ridit: 1g   Häst: Nizir
Ridit barbacka: 0
Grillat: 1
Regnat: 7 eller 8
Solat: 2
Övernattat: 0
Låt- Hits: 15(änsålänge)
Åskat: 0



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0