Boktips till Sommaren!

Mitt första boktips: Om jag stannar- Gayle Forman
Boken handlar om:
En tjej, Mia, som är på väg till en stuga mitt i vintern. Precis när de valt vilken musik de ska lyssna på, kör en lastbil in i sidan på deras lilla bil. Bilen blir totalkraschad. Mia står vid vägkanten och ser så att hon inte har slagit sig. Inte en skråma... Mia får syn på en blodig arm. Hon ser även armbandet den bär som tillhör henne, Mia. Mia går fram och ser sig själv ligga där. Blodig och orörlig. Död.
Mitt andra boktips: När jag lät dig gå- Gayle Forman
Den spännande fortsättningen på Om jag stannar!
Boken handlar om:
Tjejen Mia som lever ett annerlunda liv efter bilolyckan som inträffade för tre år sedan. Hon har lämnat det gamla livet bakom sig, och börjat på ett nytt. Hon och hennes pojkvän(som  hon lämnade) lever två komplicerade liv, i två olika världar. Deras liv fortsätter, även om de olika, och en dag när Mias "pojkvän" är i New York, inträffar en sak som gör både hans och Mias liv mer komplicerade.
Mitt tredje boktips: Huset vid vägens slut- Magnus Nordin
Boken handlar om:
Joel och hans polare har en pakt. De är fyra stycken och tycker det är alldeles lagom. En dag, kommer det en ny kille till "byn". Alla börjar genast gilla honom när han erbjuder dom att bada i hans pool och hänga hemma hos honom, alla utom ledaren inom pakten. De låter den nya killen vara med i pakten, trots allt de lovat varandra om att inte bryta pakten. Efter att Joel och hans polare umgåtts med den nye killen ett tag, försvinner den nya killen. Ingen förstår vart han tagit vägen. Tillslut kommer de fram till att han blivit mördad, och alla bevisen pekar på ledaren i pakten.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0