Dag 15- Varför får hästar och ridning mig att må bra?

Jag har alltid tyckt om djur- speciellt hästar. Jag har alltid velat rida och när jag blev 9/10 år började jag rida. Det kändes konstigt- men roligt.
Jag har alltid tyckt om alla sällskaps djur, speciellt hästar.
Jag vet inte riktigt, men allt som har med djur att göra är roligt. Och om det är nåt jag tycker är roligt blir jag snabbt glad av det. Och det är därför jag fortsatt med ridningen- jag blir glad av det.
När jag blir glad mår jag också sjukt bra. Det bubblar i magen på ett särskilt sätt ibland, då jag är förväntansfull, glad och lycklig.
Att umgås med hästar... Är bland det roligaste som finns!
Det är aldrig hästens fel och jag blir lycklig av att veta det; att folk inte skyller på sina hästar och behandlar dom illa.

Här är ett bra exemplar på hur en häst inte ska se ut(ignorera min målning...)!
Såhär skulle jag aldrig vilja se en häst. Inte i ett sånt här skick!
Nä, en häst ska vara lagom tjock och inte ha några brister(för smal, benig osv).
-Bara min åsikt-

Kommentarer
Postat av: EMMAS!- julkalender i bloggen

okej hejjar på han med :) kram

2011-12-04 @ 16:23:06
URL: http://eemma.se
Postat av: Miss C

Hästar (djur överhuvudtaget) är verkligen min räddning i livet. Utan dem skulle jag inte levt. De är verkligen speciella.

2011-12-23 @ 15:02:12
URL: http://missc.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0