Det dolda paradiset...

.. Som jag upptäckte i helgen ska jag nu berätta för er om...

Jag och min kompis tog cyklarna och tänkte ge oss iväg en sväng, och bara cykla den väg ödet väljer. Så vi packade med oss mat och dricka, och begav oss. Vi kom ut på landet och svängde in på en byaväg.
Vi passerade många fina gårdar, men jag fastnade DIREKT för hästgården en bit in på landet. Det första vi såg var en hoppbana där det låg massor med skräp i. Sen kom vi till ett gult korsvirkes hus med halmtak och- Jag blev såld på DIREKTEN. Vi cyklade en bit till då jag fick syn på flera, stora hagar med hästar i. Jag kastade mig av cykeln och gick fram till staketet. Hästen i hagen närmast mig lyfte på huvudet och vi stod och bara tittade på varanda. Kom då killen, sa jag och lockade. Min kompis kom efter mig med maten vi tagit med oss. Vi satte oss på ängen nära hagen och bara tittade. Så otrolig skön känsla. Bara sitta rakt upp och ner och titta på de underbara hästarna som gick runt och betade. Hästen i hagen framför oss verkade nervös och sprang runt och sen steppade den nervöst på ett ställe och bockade med huvudet. Den såg så rädd ut. Två tjejer kom cyklande och skrattade. Jag förstod på direkten att de skrattat år mig och min kompis eftersom de tittade på oss samtidigt som de skrattade. Jag och min kompis reste oss upp och begav oss till våra cyklar. När jag tittade bort mot korsvirkeshuset såg jag de två tjejerna gå in på gården-den gård hagarna tillhörde. Tjejerna tittade på oss och jag tror en av dom log. Jag bara stod och tittade. Det sista jag tänkte innan jag gav mig av igen, var ; Jag hoppas de där två tjejerna tar väl hand om hästarna... Sen cyklade jag och min kompis iväg. Sen sa min kompis något som fick mitt hjärta att öppnas. Hon sa att detta lantis ställe var ett dolt paradis. Och jag kan inget annat än hålla med. Fina korsvirkes hus, hästar och fina hagar... Och innan vi kom in på denna landsbyggd, hade vi mötts av en Överfin sjö. Träden bredde ut sig runt den. Vattnet, med de små skräddarna.. Ett dolt paradis är precis vad som beskriver detta paradis. När vi knappt cyklat 50 meter kom vi in i stan. Hemska stan...
Vi vände och cyklade tillbaka samma väg i det överfina landskapet. Vi diskuterade hur det skulle vara att bo där ute. Fint, underbart, HIMELRIKET. Jag längtar bara tillbaka... Till mitt hemliga paradis... Det är på just ett SÅNT ställe, som jag ska flytta till när jag blir större. Ett lantställe med hästgård och en hund och en stallkatt. Jag ska försöka hålla denna fina dröm vid liv... Hoppas ni oxå håller era drömmar vid liv<3

Kommentarer
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - sandra

sv: vi har ingen på gång, men du kan skicka in dagens bild till vår mail. finns en länk till de i vår blogg. kram :)

2011-08-15 @ 18:06:29
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0