Ridpasset 18/5-12


Åh.. Jag kan bara inte få NOG av hästlivet! Jag har längtat och längtat och LÄNGTAT till idag! Jag trodde jag skulle få Leo; men fick älskade Nizir istället, ÅH vad jag är glad att jag fick hnm ist!

Jag brukar ju egentligen rida på Söndagarna, men eftersom jag inte kommer ha tid för ridningen då tog jag ett ridpass klockan 4 idag ist!:)

När jag kom till ridskolan var jag 20 min förtidig.
Jag gick ut i hagen och hämtade Nizir. Han var lite envis men med hjälp av lite brödbitar gick han med på att komma med.
Jag ryktade först honom; det var mycket lera och jord som var intorkat i pälsen och vinterpälsen satt fortfarande kvar här och där.
Efter att jag ryktat honom tog jag på honom sadeln och gosade sen ett tag med honom, innan det var dags att gå in i padocken och börja dagens lektion.

Rätt längd på stigbyglarna, lagom varmt, precis så bestämd man behöver vara, nästan bara nybörjare idag och jag där med Nizir; hästen jag älskar

Vad kan då liksom gå snett?

Jag var bestämd redan från början och blev förbannad på honom så fort han vägrade göra som jag ville. Vi sammarbetade hyfsat bra idag, jag är stolt


När vi skulle galoppera gick det lite trögt, för jag hade en nybörjare framför mig som bara vågade trava(hahha en bild av mig för ungefär 1,5 månad sen).
Så jag försökte runda henne, gick icke bra.. Lyckades med några halvor till varv, ändå ganska stolt.

Alltid när lektionerna är slut önskar jag att Nizir ska bli över, så att jag får en extra stund med honom(alltid lektioner efter mitt ridpass).
Idag hade jag inga sådana tankar, tänkte bara att ja, då var allt klart, vem ska ha honom idag?
Min lärare tittar på mig och meddelar att Nizir kanske ska släppas.
En känsla av lycka sprider sig inuti mig. Yes, en extra stund med älskade Nizzan!
Och det blir så; jag får en extra stund med hnm


Jag sadlar av och ryktar honom, lutar mig mot honom och drar in den underbara lukten av Honom.
Han luktar så himmelskt gott..

Han gillade verkligen mina godisbitar idag ^^ Lärde mig förresten att inte vara rädd för att ge hästar godis idag! Hahha 3,5 år efter.. Jaja, bättre sent än aldrig!;)

När vi körde hem var jag så himla lycklig. Hästlivet är en del av mig, och jag skulle aldrig klara mig utan de underbara hästarna..! Medan The A Team rullar på från sterion ryker håren från Nizir bort från min tröja och virvlar upp i luften.

Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Vad gör du idag då?

2012-05-18 @ 19:34:18
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0