Lägerdag Första Dagen 9/7-12


1 läger dagen. 
Häst: Nizir 
Regnat: Yes. 

Haft en härlig men trött dag. 
Vaknade, sprang ut och sprang lite mer än 1 km(orkade inte så mkt, fick bara 3h sömn). 
Efter det- hem och byta om, sen iväg på ridläger. 
Var för tidig(1.5 h) så fick hjälpa folket med att fixa fram ryktväskor samt sadlar och träns. 
Sen så runt 10/11 gick vi iväg och hämtade in våra hästar. 
Jag fick Nizzan som var envis och inte ville komma när man gick fram till hnm. 

Det gick bra, vi ryktade och gjorde V oss. Sen kom ÖSREGNET. 
Jag blev blöt in på bara benen, skit störigt. 
Klafsade runt med blytunga byxor i 2h sen, men det är en annan femma. 

Nizzan trillade en gång, snavade och föll ner på frambenen och jag satt och kollade på hans huvud, allt gick så väldans fort, jag hängde inte med och minns inte vad jag gjorde- men han reste sig i alla fall upp, och det är ju det viktigaste?<3 

Träffade Tova, tjejen från huvudstaden. 
Träffade henne förra året också, trevlig tjej det där ;) 
Vi satt och käkade tsm, umgicks och hade det trevligt all day :) 

Blev ingen galopp idag, men jag hoppas på de imorrn. 
Märkte att Nizzan är rädd för bommar- riktigt rädd. 
När man ska trava över de viker han undan och håller på att snubbla över sina egna ben för att han får en sådan panik. 

Vad jag lärt mig idag: Jag är dålig på att hantera stress och det blir lätt ett rent hel**te. 

OBS. Bilden är inte från idag. Har inte tillgång till att föra över mina bilder från idag, det får bli en annan dag. 
Och angånde bloggningen så kommer jag endast blogga när det är ytterst viktigt och inte de vanliga "allmänna" inläggen. Kan ju säga att jag saknar det, och ER<3 See U Soon<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0