Lägerdag Fjärde Dagen 12/7-12


Fjärde lägerdagen- sista för i år. 
Häst: Nizir
Regnat: Åhh ja, det kan du ge dig på! Började åska flera gånger så vi fick rusa in i mini husvagnen med ventilationsystem för 5 pers- vi var typ 12. 
Galopp: Jaråå. Han blev "eld o lågor"(som Tova uttryckte sig om min häst haha) och blev nästan omöjlig att stoppa när han väl hade börjat. 

Så sjukt tråkigt att lägertiden är slut. 
Har haft en härlig tid, men känt av att jag vart lite tankspridd, var bland de äldsta och tror jag är för stor för lägret nu. Faktiskt. 
Ska se om jag kan hitta något annat nästa år. 

När vi kom ner till our place och hagen fixade vi allt och ställde ut sadlar, ryktväskor och tränsen samt regnkläderna och även västar och hjälmar. 
Sen red vi upp, red runt runt och sen tränade vi kadrill med de andra. 
Mitt i allt drog ett oväder in; skinande sol och 20+. 
Först kände man den kyliga vinden som kom. 
När det sen började mullra var jag den som hoppade till högst av mig och hästen haha. 
Är som sagt vettskrämd för åska och grips av panik när jag hör mullrandet. 
Det enda jag fokuserade på var mullrandet och tappade bort mig och gjorde fel och typ sabbade för de andra.. Haha nej inte precis men det blev fel, det blev det. 

Åskan kom; med dunder och brak. 
Vi kastade in allt, släppte hästarna och rusade in i mini- husvagnen och åt vår matsäck(nej inte MASÄKK som vissa vill säga, MATsäck ska det ju vara!) och hade det så trevligt så..! 
Efter ett tag kom även regnet och vi satt där ett bra tag. 
Hästarna, de är faktikst riktigt smarta! 
När det åskade ställde de sig ute på ängen, inte under träden- och det hade inte vi människor heller gjort av den vetenskapen att en blixt kan slå ner i ett träd. Sjukt smarta. 

Senare på eftermiddagen blev det uppvisning. 
Vita, fräscha voilockar(?) och nya tyg pudor. 
Flätor i man och svans, en och annan blomma.. 
Vackert. Alla nära och kära stod och tittade på. 
Enda problemet under uppvisningen var när det började regna och folket tog upp paraplyn och Calle blev rädd så att alla fick ta ner paraplyna(ja, även de som inte förstod svenska och till en början verkade helt oberörda av vårt skrikande). Senare blev allt fint och vackert(sorgligt tyckte jag också) och rosetter,diplom och present delades ut. 
Ah ridläger.. Såå underbar tid..! 

Ska aldrig glömma tiden tsm med mina vänner och min älskade häst(som jag faktiskt älskar mer än någon annan trots att han inte alltid vill lyda). Nizir var underbar idag, jag är Stolt 
över dig!♥

(
Bilderna från lägret kommer, I Promise! Kan ta upp emot en vecka, men håll ut!)

Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jo väderkvarnar är så fina:)

2012-07-13 @ 10:48:19
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0