Lägerdag Andra Dagen 10/7-12


2 läger dagen. 
Häst:Nizir 
Regnat: Bara smått, men naj, inte alls egentligen, bara lite från träden. 

Vart en trevlig liten dag. 
Igår var en "nybörjar dag", då man gjorde bort sig lite smått som man alltid gör varje år, för så är det bara. 
Idag var det lite bättre, lärde känna massa nya människor och lärde mig mer om de. 

Jag hade tänkt sticka ut och spring idag morse, men vaknade och frös som 17, visade sig att hösten är på väg och det blåste som in i och regnade också. 
Så jag gav mig en halvtimmes extra sovmorgon, tog god tid på mig och steg upp och gjorde V mig, och stack till ridskolan runt halv 10. Var alltså inte förtidig idag ;) 

Idag på förmiddagen åkte vi Sulky(jag fick ha Felix tsm med Tova och Emma). 
Det var lika roligt som vanligt ;) 
Lärde känna en ny tjej, Emma som jag som sagt åkte sulky med. Riktigt trevlig :) 
Tror hon är runt 11-12 år. 

När vi skulle lära oss fläta och fixa till avslutningen kunde jag redan allt, efter 4 år på riskolan(lärde mig faktiskt inbakad fläta i hästens man idag! Riktigt stolt!^^). 
I alla fall, nu kan jag allt till uppvisningen. 

Åter till min fiina Nizzan.
Han var väldigt envis idag. 
Eftersom han självmant stod kvar när jag skulle fånga in honom(han är väldigt besvärlig) trodde jag att han var beredd att sammarbeta i dag. Såå fel man kan ha.. 
Blev galopp idag- dock endast några språng- MEN galopp! 

Vad jag lärt mig idag: Att jag är 
lång- alldeles för lång. 

Bilden är densamma, ni får stå ut! 
Ska be någon som är skicklig med kameran att ta foto på avslutningen så att jag kan ladda upp några bilder här on my blogg från denna underbara tid! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0