Ridpasset 8/4-12


Ridpasset igår gick riktigt bra!:)

Jag lyckades med något jag inte lyckats med på över 3 år!
Känslan när man lyckades...
Ja det var så underbart så jag bara ville skrika av lycka!


Eftersom Tippan fortfarande går runt och är sträckt(dock på bättringsvägen) fick jag rida underbaraste Nizzan :)
Han var seg för mig i början, trots att hon som red honom innan sa att han var lugn och fin.
När jag fick på mig sporrarna så blev det fart på honom(dock blir han väldigt stirrig och svår att hålla koll på).

När det blev dags för galoppen skrittade jag runt i evigheter innan jag beslöt mig för att försöka. Försöka kan man ju alltid göra.
Så jag tog sats och shit vilken fart!
Jag tror jag red ett halvt varv innan jag saktade ner honom.
Det var så underbart!
Eftersom moster var med och även hennes man kändes det extra högtidligt att lyckas ;)
Min lärare gav mig komplimanger, medan Sara(vår andre lärare som hoppar in ibland) bad mig galoppera igen.
Jag fick ett litet språng men red in i en annan häst sen och var tvungen att sakta ner.
Efter det bytte vi varv och då tog jag sats, gav mig f*n på att jag skulle klara av det, oavsett vad.
Och det gick undan, jag LYCKADES!

Galoppen har vart ett stort problem för mig sen flera år tillbaka, och att äntligen lyckas, åh...
Jag är så underbart glad!
Alla blev förvånade, både Sara och min andre lärare.
De gav mig beröm och jag kände tittarnas blickar.
Hon brukar ju aldrig få galopp.

Hästen jag red, Nizzan, är ganska hetsig av sig och när man har sporrar blir han mer besvärligare och det är svårt att rida honom.
Men jag älskar honom ändå<3
Åhh vad jag längtar till nästa Söndag!

Jag är världens lyckligaste<3

Kommentarer
Postat av: Emelie

vilken fiin blogg du har!

vilken häst"ras" är du mest för?

ha en bra dag!

/Emelie, iisbiten.blogg.se

2012-04-20 @ 18:52:54
URL: http://iisbiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0