Sommaren 2011...

.Har varit ett så OTROLIGT AMAZING år!
Sommaren började ganska bra skulle jag nog vilja säga.
Jag och min bästis sov över andra eller tredje helgen efter skolavslutningen. Vi hade så OTROLIGT kul! :D
Under hela dagen var vi ute i den gassande solen och hade HUR kul som helst! ;)
Och sen på kvällen blev vi hyper x)
Så vi åt kvällsmat- typisk sommarmat med lax och potatis. Sen fick vi för oss att ta årets första dopp. Då var klockan över nio på kvällen och solen började gå ner.
Det var helt AMAZING! :D
Grannen hade fest, åtminstone vad JAG minns, och där sprang vi skrattandes ner till stranden. Badade halv 10 på kvällen och började inte gå upp förrän efter 10 någon gång.
När vi kom  upp igen, till huset, så tittade alla grannens gäster på oss. Liksom; Vem i hela fridens namn badar 10 på kvällen?!!
Men jo, så gjorde vi. Och sen satt vi och såg på långfilm till runt 12 tror jag. Sen så tro jag vi somnade... Efter den natten, helgen, trodde/visste jag att mitt sommarlov efter detta skulle bli tidernas bästa sommarlov!

Jag sökte efter sommarjobb.
Jag ville egentligen jobba som tomat plockare men sparade istället det till nästa år, 2012.
En kväll gick jag en promenad och upptäckte en hage med två ensamma hästar bakom åkern. Jag stod länge och tittade på dom. Började plötsligt fantisera om att de inte hade någon ägare och att de inte hade varken mat eller vatten. Bara gräs. Pälsen var tuvig och  blickarna såg sorsna ut. Men tänk så fel man kunde ha!
Jag gick dit ett tag och kollade till dom. När fjärde eller femte gången kom upptäckte jag att dom var borta. Jag drog med mig min annars hästrädda(inte hästrädda, men ja, ni vet, hästar var ej favoritdjuret precis) kompis till gården. Vi gick in och frågade om hästarna fortfarande fanns kvar. Vi fick prata med världens gulligaste tjej som inte kunnat vara mer än 25 år. Hon berättade för oss att hästarna flyttats till en annan hage för att gräset blivit dåligt i den förra hagen. Så vi gick och kollade på dom. Vi frågade om dom behövde hjälp med hästarna, eller nåt, och de sa att ja, vi fick gärna komma dit till gården, när vi ville och ta hand om hästarna. Redan nästa helg började jobbet som hästskötare hos dom två underbaraste schettisarna i världen; Sockerpuff och Vanilj.
Vi, jag och min kompis, höll på med skötseln med dom ett bra tag. Vi lärde oss så otroligt mycket! Jag lärde mig att inte vara rädd för hästar, men ändå vara på sin vakt. Och att inte gå bakom en häst för skenet kan bedra.
Sommar tiden med dom var den underbaraste tiden med schettisar jag upplevt! :D
Efter några gånger hände en sak och jag tog en paus. Men började sen igen.
Dom var dom som tröstade mig när jag mådde dåligt, fick mig att skratta och le varje dag.
Men så kom beskedet; hästarna och ägarna skulle flytta. I Augusti/Oktober någonting flyttade dom. Jag gav dom en avskeds present och gud vad glada dom blev. Det var så sorgligt, att se hästarnas huvuden när jag gick. Vanlijs gnäggande. Hans följande vid grinden....
Då började jag nästan gråta..

Men förutom att jag tog hand om hästar denna sommaren var jag med om TIDERNAS största fest! :D Det var i Augusti. En hamnfest för offentligheten.
En liten del från inlägget jag skrev efter festen:

Har varit på TIDERNAS GRYMMASTE fest i helgen. Var på stranden med polar´n och dansade loss. Riktigt kul!
En kille kom fram till oss lite då och då. Hahha, skit vad jag skrattade!
DJ´n satte på "Eld och Vatten", fast techno. Då kom killen fram till mig och spelade " luft- fiol" för mig. Sen omringade flera killar mig och sa "JAG SKA FÖLJA DIG GENOM ELD OCH VATTEN, ÖVER LAND OCH HAAAAV". Jag kunde knappt komma ut från den ytte pytte lilla cirkel de skapat. Jag lyckades tillslut dra mig iväg till min kompis. Vi fick gå ut från tältet där festen höll hus, lite då och då för det blev lixom RIKTIGT varmt där inne.
En riktigt nice kväll! Längtar redan till nästa år:)   Eller, kanske det blir nåt mer innan nästa år hunnit börja?;)
Bara kul isf! Hela festen var AWESOME! Gör gärna om det! Och det ska jag oxå, så fort det blir dax igen;)   Hoppas ni oxå h
aft en RIKTIGT göskön helg! (Y) //Felixiz
6/8- 2011    KL: 22-01

Som sagt, tidernas GRYMMASTE fest- enligt mig ;)
Men det är ju såklart inte bara detta som hänt under sommaren. Jag har vart på kräftskiva, två fester.Och sen har jag haft otroligt kul hela sommaren; förutom när jag lämnade Sokcerpuff och Vanilj såklart;)


Sen har väl ni flesta läst om rädslan jag övervann denna sommaren..
Jag övervann rädslan för galopp. Jag har haft problem med galoppen ett bra tag nu. Men i sommar LYCKADES jag!:D

I sommar har jag ett mål
Som sakta kommer slingra sig fram som en ål
Jag är ingen mes
För jag kommer jobba med problemet varje gång vi ses
Bilden på oss tillsammans kommer snart tryckas
För en vacker dag kommer vi lyckas
Då kommer vi 2 vara lyckligast i hela världen,
Vi är klara med en långa färden
Jag kommer fortsätta med ridningen
Ingen är som dig, hör du det, ingen
Allt är en underbar dröm
Och jag kommer glida med i dens ström



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0