Ridningen BRUKAR vara det bästa på hela veckan...

Även idag men hon känns så... främmande. Och det gillar jag VERKLIGEN INTE. Jag vill vara kompi med hästen, känna den utan och innan och veta hur och varför den skumpar som den gör och varför den inte gillar att gå inne på volten eller varför alla snackar skit om den. Jag vill känna till ALLT om den hästen jag sitter på. Dens rygg.
Jag vill också att hästen ska känna sig TRYGG. Men om jag inte känner mig trygg med hästen, känner jue hästen att det är nåt fel med mig och blir värre. Då blir jag värre vilket resulterar till att den blir mer stel vilket resulterar till att jag... Osv. Detta kan nog hålla på i all oändlighet. Men jag vill sätta stopp för detta.
Ska fråga nån gång varför hon trillar. Har hon för långa hovar? Eller är det jag som är felet...?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0