Pyssel inför Hösten

Dock är bilderna på detta pyssel från somras.
Men jag kan gärna ge tips på hur man kan göra pysslet på hösten om ni nu vill det! :)

Du behöver:
- Höst: Kastanjer, löv, stenar eller nåt annat som har med hösten att göra
- Sommar: Snäckor, stenar eller nåt annat som har med sommaren att göra
- Pennor som är vattenfasta i olika färger som du själv tycker om
- FANTASI!

Ett expempel på hur man kan göra med detta pyssel:
1. Ta en kastanj/sten/löv och kolla så att det inte finns grus osv på de. Löv kan de bli lite svårt med, men kastanj ch stenar kan du blöta först innan du börjar.
2. Rita/skriv/klottra vad du vill på den höstgrej du valt. Låt helt enkelt fantasin flöda!
3. När du är klar, lägg det åt sidan och fortsätt med de andra sålänge.
4. Och fortsätt sen tills du känner dig klar! :)

OBS!
Om färgen du andvänder inte är vattenfast, låt då inte dina verk stå utomhus när det regnar eller snöar, och inte heller i närheten av vatten. Och om du nu valt att göra detta pyssel på ett löv eller en snäcka, var då MYCKET försiktig, eftersom de är väldigt lätt att knäcka eller förstöra dom.

Tänkte visa er lite som jag gjorde i somras;



Det är roligt att göra saker att ge bort. Det tycker iallafall jag. Om du också tycker det, varför inte göra detta enkla pyssel? :) Om du har husdjur kan man tex göra något snyggt på tex en sten, och hänga upp eller bara sätta på byrån hemma i hallen. Om du rider kan du göra exakt samma sak, och kanske hänga upp i boxen i stallet? :)
Ni ser ett exempel ovanför. Jag tog en sten och skrev hästen jag då älskade på stenen. Sen hade jag den på ett ställe som jag älskade(älskar) att vara på. Så varje gång jag var där såg jag stenen och tä
nkte" Ahha, det är bara si och så många dagar kvar tills jag får träffa honom igen!".

Men man behöver såklart inte skriva något på det man gör. Jag tex gjorde en "smyckeshållare" av två snäckor- se exemplet ovan. Jga tog en snäcka som hängde ihop med en annan och la två av mina ringar där i.
Riktigt frächt och snyggt! :)

TIPS!
Om du någon gång reser utomlands kan du plocka lite snäckor och stenar där. Framförallt snäckorna är annorlundare än dom i Sverige. Då kan du komma med din egna grej! :) Lycka till! //Felixiz





Kommentarer
Postat av: Johanna

haha precis =) jaaa ja har sovit väldigt gott =) själv då? händer idag då?

2011-10-05 @ 10:05:14
URL: http://www.johannaagren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0