.. Gamla tiden..



Ibland kan jag inte förstå varför just JAG är tvungen att leva i denna världen... Förr var det så mycket bättre... Inga giftiga gaser från fordon som alla körde runt med... Inga knäppa människor som förstörde vardagen för andra...
Fridfullt... Dörrarna var öppna till varje hus, fritt fram att komma in och få ett glas saft eller en kopp kaffe... Alla lekte med alla, alla prata med alla...
Det fanns inte det där tysta som finns idag...
"Men hon är ju så konstig! Inte vill väl jag prata med henne, då tolkas ju JAG som konstig!". I Guess, att det inte fanns på den tiden. Men jag vet förstås inte säkert.. Man kan aldrig vara säker när man inte vart med om det hela...
.. Men jag önskar så innerligt att jag får uppleva det, nån gång.. Och inte bara i drömmarnas värld... Jag saknar den gamla tiden, häst och vagn...
Inga knäppgökar eller något som hette naturkatastrofer....
Man visste inte så mycket, gjorde sitt bästa..
..Nu har vi iochförsig hjälpmedel mot sjukdomar, så dom har jag ingenting emot. Och inte telefonen heller, eller datorn(bara ibland..).
Men jag saknar den gamla världen.. Hästarna som man cyklade till varje dag efter skolan, levde ute.. Jag har icohförsig känt på det, på sätt och vis, men jag saknar det så mycket! <3
Varför inte bara gå tillbaka?? (Y)

Stora fiina ardenner hästar... ARBETSHÄSTAR.. (y)

Men om jag levde på den tiden hade jag inte fått uppleva 2011 på det ungdomliga sättet... Och inte heller få lära känna dom jag lärt känna! <3

Kommentarer
Postat av: ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting

söt häst :)

2011-10-30 @ 20:57:35
URL: http://elinfelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0