Pyssel till sommaren!!;)

Du behöver
* Snäckor från stranden(Tips! Om du åker utomlands någon gång, plocka gärna lite fräcka snäckor där. De är lite annorlunda än dom i Sverige. Alltid roligare att ha lite speciella, istället för de vanliga)
* Pennor i olika färger
* Fantasi

Okej. Idag tänkte jag ge er ett pyssel som är riktigt lätt och roligt att göra på sommaren!

1. Ta en snäcka och se så att den inte är blöt, sandig eller full med saker från havet; tex, tång, alger, havsnäckor.
2. Rita/skriv/ klottra vad du vill på den, låt fantasin flöda!
3. När du målat klart lägger du den åt sidan och tar en ny snäcka och gör samma sak.
4. Och sen fortsätter du tills du känner dig klar.
OBS! Färgen är oftast inte vattenfast som man andvänder, så låt inte ditt verk stå utomhus, i regn eller nära vatten. Och var försiktig om du har snäckor om du målat på, de förstörs VÄLDIGT lätt!

Tänkte visa er lite som jag gjort, för att få inspiration

Funkar även med stenar!


Det är roligt att göra sånt här för att ge bort. En som du tkr kanske väldigt mkt om? På denna halva snäckan har jag skrivit namnet på den häst jag rider och älskar över allt annat, Nizir. Om du är en hästmänniska, kan du ju göra något i form av en snäcka eller något, och kanske hänga upp i din hästs spilta/box. Eller, om du har en hund, kan du göra något till den i form av en snäcka eller sten och hänga någonstans där han/hon ofta befinner sig.
Detsamma gäller övriga djur, katter, djur på bondgårdar osv.

Man kan även andvända snäckorna till smyckes hållare, precis som små askar. Här ovanför ser ni att jag har lagt mina två ringar i två  snäckor. Mycket praktiskt!

Det var allt från mig! Hoppas ni fick lite idéer!;) Pysslet har jag själv kommit på, så jag antar att det bara finns här, på min blogg. Visst är det ett väldigt kul pyssel, så visst kanske det är nån som har gjort detta innan, men vad jag vet finns det inte i några böcker. Ha en skön dag, så kommer dagens låt lite senare. Och kanske berättelsen...:) Hejdå allihopa! //Felixiz




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0