Hästar är verkligen livet....(Y)

Ni som rider vet hur underbart det är att rida. Hästen är ett underbart djur. Hästar är fantastiska, och fugerar super i arbete och krig(väldigt synd om dom i krig). Vissa hästar kan förstå människor, som om de kunde läsa tankar, som om de kunde förstå människans språk. Hästarna är fantastiska, och det är otroligt hur många raser det finns, och vilken underbar sak det är att få rida. Dom som går på ridskola, dom har en väldigt tur. Visst tänker man inte på vilken tur man har, utan tittar bara upp på de som har det bättre än en själv. Jag tkr man borde blicka bak på hur bra man har det, innan man börjar klaga. Visst finns de dom som ser upp till dom som har det bättre än sig själv, som har en egen häst medan man själv går på ridskola. De är fantastiska människor, som tar till sig alla de råd som de med egen häst ge en. Man klagar inte, bara jobbar på och bryr sig inte om hur jobbigt det är och hur mycket jobb som ligger bakom allt. Man ger inte upp. Man får inte ge upp. Jag tkr verkligen om sånna människor, som fortsätter att kämpa oavsett vad. Sen finns de ju dom som aldrig är nöjda. Synd. De börjar med att rida på en ridskola, sen får de en egen häst, vinner kanske vissa tävlingar, men fortsätter att vara avund på dom som är bättre. De kanske har gått längre än dig själv, och då är det väl inte så konstigt att man själv ligger efter lite? Förrästen är det upp till dig själv hur du vill ha det. Hur som helst, det jag vill få fram är, sträva alltid efter något, men tjura inte över att du inte är lika bra som den eller den, utan kämpa på och titta på hur bra du själv har det, istället för att kolla hur de andra har det. Du har en väldigt tur om du bara får gå på en ridskola. Det finns dom som inte får de, hur mycket dom än älskar hästar. De får inte rida, och det kan vara av vilket skäl som helst. Om du ha en egen häst har dubbelt så mkt tur, och ska vara riktigt glad. Om du har en häst, ska du vara väldigt nöjd! Hästen är ett fantastiskt djur, och om du blir vän med en häst har du fått en vän för livet. Även om hästen kan vara jobbig eller göra fel ibland, vill den dig inget illa. Hästen älskar dig lika mkt som du älskar den, oavsett vad.

Nizir, världens bästa häst. Jag älskar allt med han, och jag önkar att jag fick tillbringa varenda dag med honom...(Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0