Fortsättning del 4- Om de bara visste...

Jag ler lite för mig själv när jag tänker på att Molley är så glad för godsaker.
- Nej, tigga får du inte göra, Molley, Men ut och rida ska vi.
Jag trär på honom hans träns och leder ut honom från hagen. Marken är mjuk och det luktar underbart- häst.
Jag ställer Molley i stallgången och borstar honom. Eftersom han rullat sig i leran blir det ett stort dammoln när jag drar över områdena med intorkad lera. Han fnyser och ruskar på sig. Min stallkompis Jenny kommer fram till mig.
- Vad tidigt du är här. Men det är ju bara bra. Vi har hand om hela gården idag. Frida har gett personalen ledigt och stallmedlemmarna skulle till ett badhus och umgås hela dagen. Så det är bara vi 2 här idag.
Jenny ler och klappar Molley på halsen.
- Okej.. Vad exkat innebär det? frågar jag.
- Jo, vi ska mata hästarna, ta ut dom från hagarna, och vissa ska vi rida eftersom de blir väldigt agressiva om ingen rider dom. Det verkar faktiskt kul! Eller hur?
- Jo jätte, svarar jag och sätter sadeln på Molley. Den bruna hästen, Freddy, i en spilta sparkar i boxväggen och gnäggar irriterat. Molley svarar och rycker envist med huvudet. Han tittar surt på mig och steppar nervöst på den plats han står på.
- Nej Molley! Sluta! Vi ska bara ut på en snabb promenad, Freddy står kvar här när vi kommer tillbaka, säger jag lugnt och Molley slappnar av en aning. Jag leder ut honom på grusplanen. Jenny kommer ridande mot mig på hennes häst Zilley. Zilley är en D- Ponny som är ljusbrun med en väldigt fin gångstil.
- Ska vi rida ut en sväng? Gården klarar sig.
Jenny ler och nickar bort mot skogen tätt intill Johnssons tomt. Jag nickar och hoppar upp i sadeln.
Molley nickar trotsigt med huvudet. När jag trycker till med hälarna i sidan på honom tar han ett långt skutt och galopperar iväg, bort från gården. Jag klämmer mig fast med händer och ben. Molley springer in i skogen och det går inte att få stopp på honom. Om mamma och pappa skulle få reda på att Molley gjorde så här nästan varje gång vi var ute och red, skulle de förbjuda mig att träffa Molley igen. Och jag skulle inte få rida mer i mitt liv.
Mitt liv skulle vara över....

Kommentarer
Postat av: Nora

Sv, TACK SÅ MYCKET! (L)

Ja jag fottar med min system kamera, en canon EOS digital! Rikigt bra kamera ;)

2011-06-13 @ 16:36:24
URL: http://noralindblad.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag jag fick en toppen bar födelsedag :D

Tack för att du bryr dig <3

2011-06-13 @ 19:29:27
URL: http://moaawsome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0