Sanningen bakom min ridning

Jahejhej!
Ska om några timmar iväg på ridläger. Då kommer jag vara borta i några timmar. Jag räknar med att komma hem vid fyra, fem. Men säkert- No Idea. Det ska bli såå kul! Nu ska jag äntligen få kämpa med mitt problem- och jag väntar mig ett bra resultat. Men allt hänger på mig, så nu, nu är det UPP TILL BEVIS!

Jag har haft problem med ridningen i några år nu. Det hela började med att jag trillade av, 2-3 gånger. Sen efter det "tappade jag allt jag lärt mig inom ridningen". Jag var nog lite rädd. Jag fick ha en underbar ponny medan jag tränade upp mig igen. Han var underbar, lille Faxe... Från början kunde jag inte ens Skritta!
Fast, skritten tog kortast tid att lära mig hantera. Efter att jag lärt mig skritta började jag trava. Eller- började lära mig det på nytt. För ungefär ett halvår tillbaka har jag kunnat trava. Nu återstår bara det underbaraste i hela världen, när man sitter på hästryggen... Galoppen. Jag tror inte jag kunnat galopera nån gång genom mina år. När jag trillade av hade jag inte ridit så länge, så jag hade inte lärt mig att galoppera. Idag vet jag hur jag ska göra, och jag kan få igång honom, Nizir- min hjälte. Nizir fick jag ha efter att jag haft Faxe ett bra tag. Egentligen har jag varit rädd för Nizir, en gång i tiden. Det var bara för att han busade på lektionerna och ibland uppförde han sig illa. Men min lärare- som är så otroligt snäll och härlig- tkt att jag behövde mer träning. På Faxe satt man bara och han löd en alltid. Plus var jag lite för lång för honom. Nizir blev en perfekt häst för mig. Han är verkligen det.
Jag älskar att kunna kämpa- speciellt med Nizir. Och när han ger med sig, inte orkar bråka mer och envisas, då blir jag glad. Yes! Jag lyckades! Jag kan om jag bara vill:)

Det här är min resa genom mina tre underbara år, fulla med spännande äventyr och roliga läger och fnittriga kompisar. Och det är även där, från ridskolan, som jag fått ideen om Horse Power- berättelsen om hästar som jag gjort på fritiden, som jag nu ÄNTLIGEN är klar med!:)

Så, vad tror ni? Kommer jag lyckas med galoppen, här under veckan? Om jag bara kämpar? What Do You Think?
Blir glad om ni kommenterar;) Jag ÄLSKAR kommentarer!:) //Felixiz


Nizir...<3

Kommentarer
Postat av: Saga

Sv; haha skoja inte! det var svinkallt.. jag hade typ tre tröjor under det där och två par byxor plus vantar och öron muffar fast jag frös ändå häcken av mig typ ^^



Föresten jag tror att du kommer lyckas, bara man vill så kan man :D lycka till!

2011-07-18 @ 12:26:21
URL: http://sydowss.blogg.se/
Postat av: Moa Munkberg c: (btw, har ny blogg)

Du kan bara om du vill!<3

2011-07-20 @ 11:59:58
URL: http://moaplace.devote.se

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0