Har sakt det förut...

... Säger det igen...

HÄSTAR ÄR LIVET





Jag är så otroligt glad att jag fick lite mer häst in i mitt liv. Jag älskar hästar och skulle gärna jobbat på ett stall dagligen- utan att ta betalt. Många gör sitt jobb för pengarna, inte för att det är kul.
Jag älskar hästar och tycker inte att nåt så kul som att ta hand om hästar ska betalas.

Jag tror inte att någon av de som känner mig fattar hur mkt jag älskar hästar. Det finns olika nivåer, och jag är på den nivån som dom är på som äger en egen häst. Jag älskar hästar så otroligt mkt och utan dom skulle jag... Inte vara den jag är idag. Jag hade uppehåll från ridningen i två veckor för något år sen. Efekten på det vill jag- eller, ingen-uppleva igen. Jag var sur väldigt ofta och det enda jag satt och tänkte på på mina lektioner i skolan var just hästarna. Nizir, framförallt. Jag kunde inte konsentrera mig i skolan. Och inte heller hemma när jag skulle plugga till prov och liknande viktiga saker till skolan. Jag förökte verkligen koncentrera mig, gjorde mitt bästa, men det verkade ändå inte fungera. Så gick de där två veckorna- som egentligen inte är så mycket med tanke på att vi har över två MÅNADERS långt uppehåll från ridningen på vintern. När jag började rida igen så hade jag glömt ganska mycket inom ridningen- tex vilken hand man håller spöet i och vad snätt igenom var. Jag började genast se förändringen efter någon vecka efter att jag umgåtts med hästarna. Jag var pigg, kunde koncentrera mig på allt som jag behövde lägga min koncentration på. Jag började tycka om ridningen ännu mer- och se nu på mig. Jag går fortfarande en gång i veckan på ridning, men jag har även tillgång till att sticka iväg och hälsa på Vanilj och Sockerpuff när jag vill. Om det skulle vara att jag behöver tröst eller någon att prata med och ingen har tid att snacka, kan jag sticka iväg till mina två älsklingar. Enklare än så är det inte... Jag önskar att mitt hästliv ALDRIG tar slut, OAVSETT VAD!<3

//FelixiZz




Kommentarer
Postat av: Rebecka

Sant, hästar är livet! :D

2011-07-31 @ 16:18:51
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0