Hästar är livet... <3


TIPPAN

SOCKERPUFF

VANILJ

NIZIR

I sommar har jag ett mål
Som sakta kommer slingra sig fram som en ål
Jag är ingen mes
För jag kommer jobba med problemet varje gång vi ses
Bilden på oss tillsammans kommer snart tryckas
För en vacker dag kommer vi lyckas
Då kommer vi 2 vara lyckligast i hela världen,
Vi är klara med en långa färden
Jag kommer fortsätta med ridningen
Ingen är som dig, hör du det, ingen
Allt är en underbar dröm
Och jag kommer glida med i dens ström

Mitt hjärta slog ett extra slag första gången jag såg er
Mitt hjärta slog i 190 när jag fick reda på att ni fanns kvar
Mitt hjärta var en lycko-bomb när jag blev skötare till er
Mitt hjärta skuttade varje gång jag träffade er
Mitt hjärta slutade slå när jag lämnade er, för sista gången...
Mitt hjärta krossades i tusen bitar den natten, när jag låg och tänkte på alla våra minnen
Allt som vi uppleft tillsammans
Allt vi gjort och allt vi hoppats på
Vanilj, ditt mullrande gnäggande när jag skulle lämna dig
Sockerpuff, din mule mot min hand och den underbara känslan jag fick av dig...
Jag hoppas på en fortsättning på vårt liv, tillsammans
Ett liv, fullt av lekar, promenader, ryktande och era härliga personligheter....
Era personligheter som gör min dag till en dröm, ett paradis
Trots era humör, älskar jag er, av hela mitt hjärta
Jag hoppas, att vi alltid kmr minnas varandra som dom vi var...
Som dom underbara hästarna med den otroliga ryttaren...
Dom 2 fantastiska, snälla ryttarna med dom otroliga ponnyerna...
Vanilj och Sockerpuff... Mitt hjärta kmr fortätta banka, så länge delen av er finns kvar i mitt hjärta
Och det kommer den göra, i all oändlighet. Föralltid.



Båda dikterna skrev jag när jag var väldigt nere. Allt det tack vare häst livet. Den första dikten skrev jag när jag inte lyckades med galoppen. Nu vet jag att man kan lyckas, om man bara vill. Se bara på mitt resultat.

Den andra dikten skrev jag när jag lämnade mina älsklingar. Mina älsklingar som jag kanske aldrig mera kommer få se...<3 Jag hoppas dom vet att jag älskar dom...<3



 


Kommentarer
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - Sandra

sv: i skrånnberga eller hur de nu stavas ;) ingen aning var de är men mamma kör ;)

2011-08-31 @ 20:55:39
URL: http://www.ponnyskruttarna.wordpress.com
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - sandra

sv: jadu, svårt å säga, kanske storhäst eller stor d ponny kanske? vrf inte fråga där du rider? ;) hihi. men sen ut som storhäst tror jag. svårt när man ser på bild. men om det är en storhäst ska hästen vara över 1.48cm för där går gränsen mellan d-ponny och storhäst! ;) kram

2011-09-03 @ 19:28:51
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Vänligen skriv in ditt namn nedan:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för mig)

Din egna URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0